To main text

Handling of Personal Information

Our websites (hereinafter, referred to as “Website”) use cookies and tags to provide you with a better website experience, advertising based on your browsing habits, and to understand what Website is being used for, and for statistics and measurement purposes. By clicking ‘I Accept’, or clicking on Website, you agree to such purposes and the sharing of your data with our trusted partners . Please see Cookie Policy for further information including withdraw of consent at any time.
Please refer to Privacy Policy of the Tokyo Metropolitan Foundation for History and CultureOpen in a different window for the handling of personal information.

I Accept

News

Opera "Only the Sound Remains" List of publications (Details: Only in Japanese)

2021 May.31 (Mon)

東京文化会館 舞台芸術創造事業〈国際共同制作〉 オペラ『Only the Sound Remains -余韻-』
メディア掲載情報

6月6日(日)に日本初演するオペラ『Only the Sound Remains -余韻-』のメディア掲載情報をお知らせします。ぜひご覧ください。
インタビュー、コラムなどはこちら
 

5月27日(木) ONTOMO〈カイヤ・サーリアホ、クレマン・マオ・タカス、アレクシ・バリエール インタビュー〉
これは愛の宣言であり、ひとつの旅路である——作曲家サーリアホ、指揮者マオ・タカス、演出家バリエールが語る、オペラ《Only the Sound Remains -余韻-》日本初演

5月20日(木) モーストリー・クラシック 2021年7月号〈カイヤ・サーリアホ インタビュー〉

5月16日(日) ONTOMO〈カイヤ・サーリアホ インタビュー〉
魔法の響きはいかにして作られるか? 作曲家サーリアホ、能を原作としたオペラ《Only the Sound Remains -余韻-》を語る

4月28日(水) Mikiki〈カイヤ・サーリアホ インタビュー〉
カイヤ・サーリアホ(Kaija Saariaho)=響きの魔法使いが語る、能を基にした新作オペラ「Only the Sound Remains -余韻-」

4月20日(火) intoxicate vol.151〈カイヤ・サーリアホ インタビュー〉

4月16日(金) ぶらあぼ〈公演紹介〉
「能」から生まれたサーリアホの美しきオペラ日本初演

3月13日(土) ぴあクラシック Vol.57〈公演紹介〉
祝! 開館60周年の東京文化会館に注目!! クラシックの殿堂で日本初演のオペラを聴く(eBook)

3月4日(木) Mikiki〈公演紹介〉
東京文化会館、クライバーやポリーニも出演したパフォーミング・アーツの殿堂の還暦=60周年をサーリアホのオペラで祝福

2月20日(土) intoxicate vol.150〈公演紹介〉

2月18日(木) ぶらあぼ 2021年3月号〈公演紹介〉
「能」から生まれたサーリアホの美しきオペラ日本初演(電子版)

2月18日(木) ステージナタリー〈公演紹介〉
能を題材にしたオペラ「Only the Sound Remains」森山開次が振付・ダンス出演

 

オペラ『Only the Sound Remains -余韻-』
2021年6月6日(日)15:00開演 東京文化会館 大ホール
公演情報

関連企画:ワークショップ「カイヤ・サーリアホが描く音風景」
2021年6月1日(火)18:30開演 東京文化会館 小ホール
公演情報